Stereotypowe zakupy kobiet i mężczyzn

Motywacje i decyzje zakupowe są różne, jeśli przyjrzymy się Polakom odmiennej płci. Czy to prawda, że kobiety uwielbiają shopping i wydadzą ostatni grosz, jeśli tylko nadarzy się ku temu okazja? Czy lepiej na zakupy wysyłać panów, którzy kupią tylko konkrety zapisane na liście? Tendencje zakupowe kobiet i mężczyzn już dawno stały się tematem licznych badań. Ich wyniki są zaskakujące.

Kobieta jako głowa rodziny

Okazuje się, że chociaż uznaje się, iż panie robią zakupy impulsywnie i nie zawsze kierują się rozsądkiem, to właśnie one znacznie lepiej planują wydatki. Weźmy pod uwagę, że wydają więcej, ale z reguły swoje potrzeby stawiają na ostatnim miejscu. To one jako mamy i żony odpowiedzialne są nie tylko za dostarczenie produktów pierwszej potrzeby. To przecież panie najczęściej zaopatrują wszystkich członków rodziny w elementy garderoby i inne niezbędniki.

Co ciekawe, to panie znacznie częściej zwracają uwagę na cenę i korzystają ze specjalnych promocji. Spędzają o wiele więcej czasu w sklepie, ale właśnie dlatego, że porównują i wybierają, zwracają o wiele większą uwagę na nabywany produkt.

Podobno kobiety podchodzą do zakupów bardzo emocjonalnie. Często wybierają produkty, bo nagle pojawia się potrzeba ich posiadania. Impulsem bardzo często są wyprzedaże albo tzw. specjalne okazje. Pewne jest natomiast, że to panie zwracają większą uwagę na detale i decyzja o zakupie trwa u nich o wiele dłużej.

Mężczyzna lubi konkrety

Zakupy panów trwają krócej. Wcale nie dlatego, że wydają dużo mniej. Po prostu nie zastanawiają się nad wyborem produktów. Kiedy dostaną listę zakupów, do koszyka włożą niezbędne rzeczy, ale nie będą długo wybierać marki czy jakości, nie porównują też cen. Mężczyźni są wzrokowcami, idealnie działają na nich zabiegi z zakresu merchandisingu. Najczęściej sięgają po prostu po produkt, który jest w zasięgu ich wzroku.

Chociaż to kobieta robi zakupy częściej, to mężczyzna jest skłonny jednorazowo wydać więcej. Wszystko dlatego, że o ile panie z reguły nabywają produkty pierwszej potrzeby, tak panowie interesują się drogimi gadżetami. To oni kupują sprzęt elektroniczny czy samochody.

Ciekawostką jest fakt, że to mężczyźni znacznie częściej realizują zakupy w sklepach online. Kobiety wolą zakupy bezpośrednie.

Wspólny punkt widzenia

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni stawiają na komfort podczas robienia zakupów. Obie grupy wybierają płatność kartą płatniczą za pośrednictwem terminala płatniczego. Coraz częściej rezygnują z płatności gotówką. Transakcje bezgotówkowe trwają o wiele krócej i to dlatego tak chętnie korzystają z nich panowie. Dla pań liczy się zaś bezpieczeństwo i wygoda – nie muszą odliczać przy kasie konkretnej kwoty, nie wyjmują portfela, nie muszą martwić się o zgubę pieniędzy czy ich kradzież.

Obie grupy są też otwarte na nowości, chociaż trzeba przyznać, że panie częściej są wierne sprawdzonym markom i wykazują większą lojalność do danego producenta. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni potwierdzają, że najczęściej realizują zakupy w galeriach handlowych oraz supermarketach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *